close
Dialogue A 

Jason and his roommate, Linda, are in the living room. 
Jason: Do you want to rent a DVD tonight? 
Linda: Sorry, I'm occupied with planning my trip to Israel. 
Jason: Why are you going there?
Linda: My family lives in Israel and I'm eager to celebrate Hanukkah and Christmas with them this year. 
Jason: I didn't know you were Jewish. 
Linda: Actually, I'm only half Jewish. I guess that's why I celebrate both. 

傑森和他的室友琳達正在客廳。
傑 森:妳今晚想不想租片DVD來看?
琳 達:不好意思,我正忙著計劃我的以色列之旅。
傑 森:妳為什麼要去那裡?
琳 達:我的家人住在以色列,所以我今年很想跟他們一起慶祝光明節和聖誕節。
傑 森:我不知道妳是猶太人。
琳 達:其實我是半個猶太人,我想這就是我兩個節日都慶祝的原因。 
Dialogue B 

Jason: Which holiday do you like better? 
Linda: It's really hard to say. Hanukkah is more meaningful to me, but I also enjoy giving presents to my friends for Christmas. 
Jason: So you have two holidays at the end of the year. Sounds like a lot of fun. 
Linda: It is. Being side by side with my friends and family always makes me very happy. 
Jason: When you come back, you'll have to fill me in on your trip. 
傑 森:妳比較喜歡哪個節日?
琳 達:很難說。光明節對我來說比較有意義,但我也喜歡送聖誕禮物給我的朋友。
傑 森:所以年底妳會過兩個假日。聽起來好好玩。
琳 達:的確。跟親朋好友聚在一起總是令我很開心。
傑 森:回來時,妳得好好跟我說妳這趟旅遊的事。 

1.be occupied with + 名詞∕動名詞  忙碌於…… 
The secretary is occupied with paperwork. 秘書忙著處理文書工作。 
2.be eager to + 原形動詞  渴望(做)…… 
Oscar is eager to go to the beach this weekend. 奧斯卡這個週末很想去海邊。 
3.side by side  一起;肩並肩地 
The couple sat side by side on the park bench. 這對情侶並肩坐在公園的椅子上。 
4.fill + 人 + in on...  向某人提供……的最新消息 
Let me fill you in on what happened yesterday. 讓我來告訴你昨天發生了什麼事。 
5.Hanukkah n.(猶太教的)光明節 
6.Jewish n. 猶太人的,猶太教的

光明節   

溫馨的十二月,當全世界的人都在為聖誕節瘋狂的時候,猶太人也於此時迎接光明節(Hanukkah)的到來。光明節對猶太人來說,是感謝神賜給他們抗戰勝利的日子。其由來可以追溯至西元前156年,當時馬加比人(Maccabees)推翻了希臘統治者,重振屬於猶太民族的宗教和領土,日後便在猶太曆的『基斯流月(Kislev,通常在西曆的十一、十二月間)』的第二十五日開始連續慶祝八天,以讚頌光明正義的美好。光明節的主要儀式,就是在這八天中每天點燃蠟燭,第一天會點兩根,第二天三根,以此類推,直到第八天,九根蠟燭全部點燃,因此整個光明節一共會點上四十四根蠟燭。當一般西方人在聖誕節吃著薑餅時,猶太人則趁著光明節享受特製的馬鈴薯餅;聖誕大道旁的火樹銀花亮起之際,光明節的燭臺上也閃耀著溫潤火光。無可避免地,有些猶太家庭不免於十二月時,對於該如何安排兩個節日的慶祝方式,陷入兩難的思考,不知該以何者為主。 

It's really hard to say. 很難說。
除了以本句來表『不確定』之外,另外介紹下列句子:
 1.I don't know. 我不知道。 
2.I'm not sure. 我不確定。 
3.Who knows? 誰知道? 
4.It's not certain. 不確定。 
5.Nothing is set yet. 一切都還不確定。 
6.It's not clear. 事情還不明朗。 
7.It's up in the air. 事情懸而未決。
arrow
arrow
    全站熱搜

    Jenny老師 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()